Etiketler

31 Ocak 2014 Cuma

Fırında tavuklu mantarlı patlıcan yemeği

Sonunda bir haftanın sonuna daha geldik ve hatta ay bile bitirdik. üzerimde öyle bir bezmişlik, tükenmişlik hissi var ki şu gripten.. Kendimi bakımsız tarzan gibi hissediyorum. Ayağımda kot pantolon, düz topuksuz botlar, saçlar karmakarışık bir halde.Bu evlilik bozdu mu beni ne :) 

Gerçekten derler ya hani evlenince eskisi gibi olmuyo, kendine fazla vakit ayıramadığından güzel, bakımlı, alımlı günlerin geride kalıyo diye.. Açıkçası bende biraz öyle oldu. Hele evliliğimin ilk aylarında tırnaklarım ojeyi, saçlarım maşayı, vücudum güzel bir elbie giymeyi unutmuştu. ne bulursan giy çık, saçları olduğu gibi bırak gitsin, topukluları rafa kaldır, nerde topuksuz varsa hop gelsin buraya.. Tabi aldığım kilo da cabası. Eskiden aynaya baktığımda Allahım nasıl da özenerek yaratmışsın der hayranlıkla seyrederdim kendimi :) Artık eskisi gibi değilim; ilk evlendiğim zaman ki gibi iyice boşvermiş de değilim ama eski evlenmeden önceki hallerime geri dönmek istiyorum. Bakımlılıktan ölmek istiyorum :) Yine ayna karşısında saatlerce vakit geçirmek istiyorum. Bi iyileşeyim kendime söz, özüme kokoşluğuma dönücem artık :) 

Bugün sizlerle doğaçlama yemeğimi paylaşmak istiyorum:) Sebzelerle arası hiç iyi olmayan kocama ne yedireceğimi şaşırıyorum. Çeşitli oyunlarla sebzeleri yenilebilir kılmaya çalışıyorum. Benim için en önemlisi de patlıcan. Hem çok lezzetli, faydalı bir sebze hemde türlü türlü yemeklerini yapabiliriz. İşten eve giderken arabada ne yapacağımı düşünürken aklıma bu geldi. İyiki de gelmiş hem eşim severek yedi hem de ben:)



Malzemeler:

2 adet patlıcan
1 adet patates
1 soğan
4-5 adet kültür mantarı
2 adet kemiksiz tavuk eti (ben incik kullandım)
Kaşar peyniri
Sos için:1 kaşık salça
1 adet domates
Tuz

Yapılışı:

  • Öncelikle patates ve patlıcanları soyarak küp küp doğruyoruz. 
  • Kızartma tenceremizde sebzelerimiz yumuşayana kadar kızartıyoruz.
  • Ayrı bir tavada doğradığımız soğanlarımızı hafif kavurup üzerine doğradığımız mantarları döküp beraberce soteliyoruz.
  • Tavuklarımızı da sotelik doğrayıp kekik, kırmızı biber, tuz ile harmanlayıp hafif kızartıyoruz.
  • Bir borcamın içerisine alta patlıcan ve patatesi üstüne mantarlı soğanlı harcı döküyoruz.bunların üstüne tavuklarımızı yayıyoruz. 
  • az miktarda yağın içine salça ve domatesimizi rendeleyip sos hazırlıyoruz.
  • Hazırladığımız sosu borcamın üzerine yayıyoruz.
  • Önceden ısıtılmış fırında 15 dk kadar pişiriyoruz. Daha sonra fırından alıp üzerine rendelediğimiz kaşar peynirleri döküp tekrar fırına veriyoruz. Kaşarlar eriyene kadar fırında pişirip sıcak sıcak servis ediyoruz.
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder